mat mat mat.

Köpte en massa godis igår, bara för att det va ju helg. Köpte FÖR mycket godis, man är sugen o köper alldeles för mycket, men sen är man mätt o nöjd efter kanske fem godbitar. VARFÖR GÖR MAN SÅ? Man vet det varje gång, det blir så VAREVIGA gång. Det sägs att man ska lära sig av sina misstag, men nej. Det gör itne jag iallafall.

Anyhow, så sa jag till Robin, att är inte godiset borta imorn, så slänger jag det. Godis på veckodagarna är något vi ska sluta med. Så Robin, som ändå var mätt, satte igång o tugga i sig hälften av det som va kvar! Gris. Efter varje godis frågade han sig själv: " Varför äter jag? Jag är ju inte ens sugen". Okej, liten överdrift kanske, men typ.

Jag vet varför. Läste häromveckan en artikel på det här med portioner, att de oftast är för stora. Människan har en överlevnadsinstinkt som säger åt en att äta sålänge det finns kvar. Har väl o göra med att man på stenåldern inte visste när man skulle få mat igen... Bla bla bla.


Så vi skyller på stenåldern!



Kommentarer
Postat av: ella

GODIS ÄR SUPERGÖTT :D

2009-09-07 @ 14:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0