tAKiDA

Älskar älskar älskar TAKIDA! Har gjort sen jag gick typ i 7an. Då, när ingen kände till dom, drog ja o Natta till Kolsnäs för dom skulle spela där. Vi betalade 40 (!) ynka spänn för att få se dom! Lite skillnad på priset som Nöjes tar, där det kostar 350;- ;)

Visserligen spelade en massa kassa okända band innan, men när TAKIDA väl kom upp på scen blev det ett jävla röj! Har faktiskt 4 av 5 autografer från dom ;) Kunde ha haft trumpinnar också, men jag var inte tillräckligt snabb.

En av mina favoritlåtar med dom, och även den första jag hörde, var "Give into me", den lugna versionen. Än idag kan jag lyssna på den om och om igen, jag tröttnar liksom aldrig! Dock är den så sorglig att jag nästan gråter när jag hör den.

Det är synd att radion ny har spelat sönder låtar md dom. Handlake Village t ex. Och Curly Sue. Fast egentligen inte den, för den är också en sån man kan lyssna på jämt. En låt man har minnen till.

Här är iallafall ett fåtal av mina favoriter:

Reason to cry

 

 

Snypah

 

 

score

 

 

Alltså jag kan hålla på i en hel evighet. Alla låtar är ju så jävla bra. Sitter i detta nu och lyssnar på nya albumet, och jag kan ju säga att INGET av det låter dåligt.  Känner redan nu att jag kommer ha en liten takida-period.

 

 

Och självklart, bästa låten ever.

 


Kommentarer
Postat av: Nathalie Cruse :)

ååh vilka minnen man fick upp nu när jag lyssnar på deras låtar!! fan va kul de var, blir nästan lite rörd när ja tänker på när vi stod där längst fram! ;P

2009-10-20 @ 19:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0